NRD Начало
Четвъртък, 18 Септември 2025
Начало Калейдоскоп Цените за нови художници – между праг и реалност
70
Калейдоскоп

Цените за нови художници – между праг и реалност

Но какво трябва да платят колекционерите? Беър обяснява, че „ултра-новите“ художници са тези, които току-що са завършили академия, например магистър по изкуства от Йейл (Yale). Интересно е, че мненията по въпроса варират.

| 18 Септември 2025, 23:59 ч.
Цените за нови художници – между праг и реалност
Цените за нови художници – между праг и реалност
Снимка © DPA

В последните години цените на произведенията на млади и нови художници станаха обект на ожесточени дебати. Много от участниците в арт пазара смятат, че цените са значително завишени, но малцина са тези, които се осмеляват да дадат конкретни числа. Едно от малкото изключения е Наоми Реа (Naomi Rea), главен редактор на Artnet News, която в своя колонка преди началото на Art Basel през юни, посочи, че за съвременен художник с малко опит, цената на произведение от около 30 000 долара вече е реалност. Тази сума, според нея, показва, че пазарът е загубил своята способност да определя цени, и дилърите трябва да преосмислят стратегията си.

Но какво трябва да платят колекционерите? Тук идва мнението на Джош Беър (Josh Baer), дългогодишен консултант и основател на Baer Faxt. В последния му бюлетин „No Reserve“ той предлага конкретни рамки за ценообразуване на така наречените „ултра-нови“ художници. Според него, най-високата сума, която един колекционер трябва да плати за голямо произведение от първа самостоятелна изложба на такъв художник в реномирана галерия, е 15 000 долара. За по-малко произведение, цената трябва да бъде около 5 000 долара.

Беър обяснява, че „ултра-новите“ художници са тези, които току-що са завършили академия, например магистър по изкуства от Йейл (Yale). Размерите също имат значение – например, 60 на 40 инча срещу 20 на 16. Той добавя, че за нов колекционер е необходимо да разполага с около 25 000 долара допълнителен доход преди данъци, за да може да си позволи произведение на стойност около 15 000 долара, което е сравнимо с разходите за седмица в Бахамите.

Интересно е, че мненията по въпроса варират. Галеристът от Лос Анджелис Чарли Джеймс (Charlie James) смята, че тези граници са полезни, и дори предполага, че цената за голямо произведение може да е малко по-висока. От друга страна, опитен колекционер на млади художници изразява мнение, че цените в арт пазара не могат да бъдат строго фиксирани, тъй като много фактори влияят върху тях.

Тази дискусия за ценообразуването на новите таланти подчертава сложността и динамичността на съвременния арт пазар. Въпреки че някои се опитват да наложат ясни граници, реалността е много по-сложна и варира в зависимост от множество променливи. В крайна сметка, цената на изкуството остава въпрос на баланс между стойността, потенциала и пазарната реалност.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Хариет Тъбман и героизмът й в изложба в Чарлстън
На тъмната нощ преди 162 години, Хариет Тъбман (Harriet Tubman) се готвеше за една от най-значимите си операции. В мъгливата светлина на пълнолуние, тя водеше група от разузнавачи ...
Важните новини на NRD2 за 17.09.2025 г.
Магията на културата срещу авторитаризма„Сирената“ (The Siren), политическото сатирично списание, водено от художниците Коко Фуско (Coco Fusco), Ной Фишер (Noah Fischer) и Пабло Хе ...
ADAA въвежда дигитален гид в Bloomberg Connects за по-голяма достъпност на американските галерии
Асоциацията на търговците на изкуство в Америка (ADAA) предприе важна стъпка към дигиталната ера, като пусна свой собствен гид в платформата Bloomberg Connects. Тази безплатна апли ...
Политика и култура се сблъскват в опитите да представим Уифредо Лам в Ню Йорк
Във време, когато културните събития трябва да обединяват, политическите пречки често ги разделят. Изложбата на Уифредо Лам в Музея на модерното изкуство (MoMA) в Ню Йорк, озаглаве ...
Творческо наследство и мечта за бъдещ музей на Дейвид Линч
Дженифър Линч (Jennifer Lynch), дъщерята на известния режисьор и художник Дейвид Линч (David Lynch), сподели в Reddit, че имотът му в Лос Анджелис трябва да бъде запазен като творч ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Протести срещу компании в Бруклинския военно-морски завод заради връзки с Израел
На улиците около Бруклинския военно-морски завод (Brooklyn Navy Yard) се разгоряха страстни протести. Група активисти се опитаха да блокират входовете, изразявайки недоволство срещ ...
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
Един от изчезналите видове манганов син цвят се оказа ключов елемент в създаването на шедьовъра на Джаксън Полък (Jackson Pollock) от 1948 година, номер 1А. Това платно, разпръснат ...
Есенната равноденствена карта: разрушение и ново начало
Настъпването на есенното равноденствие винаги носи със себе си усещане за преход и ново начало. В този момент светът бавно се променя, като се готви за по-дългите нощи и по-студени ...
Изкуството като форма на съпротива в залива
След дългото, дъждовно лято, културният пейзаж край американският залив започва да се събужда от летаргията си. Галериите и музеите се връщат към живота си, като предлагат нови изл ...
Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“
През 2006 година, при разговор със Стивън Уестфол (Stephen Westfall), той разказа за своето дългогодишно влечение към възможностите на изкривената мрежа. Тогава той свързва Агнес М ...
Тикер в 01:00 ч.
На улиците около Бруклинския военно-морски завод (Brooklyn Navy Yard) се разгоря ...
Начало Калейдоскоп
70
Калейдоскоп

Цените за нови художници – между праг и реалност

Но какво трябва да платят колекционерите? Беър обяснява, че „ултра-новите“ художници са тези, които току-що са завършили академия, например магистър по изкуства от Йейл (Yale). Интересно е, че мненията по въпроса варират.

| 18 Септември 2025, 23:59 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Цените за нови художници – между праг и реалност
Цените за нови художници – между праг и реалност
Снимка © DPA

В последните години цените на произведенията на млади и нови художници станаха обект на ожесточени дебати. Много от участниците в арт пазара смятат, че цените са значително завишени, но малцина са тези, които се осмеляват да дадат конкретни числа. Едно от малкото изключения е Наоми Реа (Naomi Rea), главен редактор на Artnet News, която в своя колонка преди началото на Art Basel през юни, посочи, че за съвременен художник с малко опит, цената на произведение от около 30 000 долара вече е реалност. Тази сума, според нея, показва, че пазарът е загубил своята способност да определя цени, и дилърите трябва да преосмислят стратегията си.

Но какво трябва да платят колекционерите? Тук идва мнението на Джош Беър (Josh Baer), дългогодишен консултант и основател на Baer Faxt. В последния му бюлетин „No Reserve“ той предлага конкретни рамки за ценообразуване на така наречените „ултра-нови“ художници. Според него, най-високата сума, която един колекционер трябва да плати за голямо произведение от първа самостоятелна изложба на такъв художник в реномирана галерия, е 15 000 долара. За по-малко произведение, цената трябва да бъде около 5 000 долара.

Беър обяснява, че „ултра-новите“ художници са тези, които току-що са завършили академия, например магистър по изкуства от Йейл (Yale). Размерите също имат значение – например, 60 на 40 инча срещу 20 на 16. Той добавя, че за нов колекционер е необходимо да разполага с около 25 000 долара допълнителен доход преди данъци, за да може да си позволи произведение на стойност около 15 000 долара, което е сравнимо с разходите за седмица в Бахамите.

Интересно е, че мненията по въпроса варират. Галеристът от Лос Анджелис Чарли Джеймс (Charlie James) смята, че тези граници са полезни, и дори предполага, че цената за голямо произведение може да е малко по-висока. От друга страна, опитен колекционер на млади художници изразява мнение, че цените в арт пазара не могат да бъдат строго фиксирани, тъй като много фактори влияят върху тях.

Тази дискусия за ценообразуването на новите таланти подчертава сложността и динамичността на съвременния арт пазар. Въпреки че някои се опитват да наложат ясни граници, реалността е много по-сложна и варира в зависимост от множество променливи. В крайна сметка, цената на изкуството остава въпрос на баланс между стойността, потенциала и пазарната реалност.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Хариет Тъбман и героизмът й в изложба в Чарлстън
Важните новини на NRD2 за 17.09.2025 г.
ADAA въвежда дигитален гид в Bloomberg Connects за по-голяма достъпност на американските галерии
Политика и култура се сблъскват в опитите да представим Уифредо Лам в Ню Йорк
Творческо наследство и мечта за бъдещ музей на Дейвид Линч
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Под прожектора
Протести срещу компании в Бруклинския военно-морски завод заради връзки с Израел
Тонът на времето
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
Авансцена
Есенната равноденствена карта: разрушение и ново начало
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.