![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 01:00 ч.
На улиците около Бруклинския военно-морски завод (Brooklyn Navy Yard) се разгоряха страстни протести. Група активисти се опитаха да блокират входовете ...
|
![]()
Калейдоскоп
Цените за нови художници – между праг и реалностНо какво трябва да платят колекционерите? Беър обяснява, че „ултра-новите“ художници са тези, които току-що са завършили академия, например магистър по изкуства от Йейл (Yale). Интересно е, че мненията по въпроса варират.
Виолета Караянева
| 18 Септември 2025, 23:59 ч.
![]()
В последните години цените на произведенията на млади и нови художници станаха обект на ожесточени дебати. Много от участниците в арт пазара смятат, че цените са значително завишени, но малцина са тези, които се осмеляват да дадат конкретни числа. Едно от малкото изключения е Наоми Реа (Naomi Rea), главен редактор на Artnet News, която в своя колонка преди началото на Art Basel през юни, посочи, че за съвременен художник с малко опит, цената на произведение от около 30 000 долара вече е реалност. Тази сума, според нея, показва, че пазарът е загубил своята способност да определя цени, и дилърите трябва да преосмислят стратегията си. Но какво трябва да платят колекционерите? Тук идва мнението на Джош Беър (Josh Baer), дългогодишен консултант и основател на Baer Faxt. В последния му бюлетин „No Reserve“ той предлага конкретни рамки за ценообразуване на така наречените „ултра-нови“ художници. Според него, най-високата сума, която един колекционер трябва да плати за голямо произведение от първа самостоятелна изложба на такъв художник в реномирана галерия, е 15 000 долара. За по-малко произведение, цената трябва да бъде около 5 000 долара. Беър обяснява, че „ултра-новите“ художници са тези, които току-що са завършили академия, например магистър по изкуства от Йейл (Yale). Размерите също имат значение – например, 60 на 40 инча срещу 20 на 16. Той добавя, че за нов колекционер е необходимо да разполага с около 25 000 долара допълнителен доход преди данъци, за да може да си позволи произведение на стойност около 15 000 долара, което е сравнимо с разходите за седмица в Бахамите. Интересно е, че мненията по въпроса варират. Галеристът от Лос Анджелис Чарли Джеймс (Charlie James) смята, че тези граници са полезни, и дори предполага, че цената за голямо произведение може да е малко по-висока. От друга страна, опитен колекционер на млади художници изразява мнение, че цените в арт пазара не могат да бъдат строго фиксирани, тъй като много фактори влияят върху тях. Тази дискусия за ценообразуването на новите таланти подчертава сложността и динамичността на съвременния арт пазар. Въпреки че някои се опитват да наложат ясни граници, реалността е много по-сложна и варира в зависимост от множество променливи. В крайна сметка, цената на изкуството остава въпрос на баланс между стойността, потенциала и пазарната реалност.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

Хариет Тъбман и героизмът й в изложба в Чарлстън
|
![]() |
Важните новини на NRD2 за 17.09.2025 г.
|
![]() |
ADAA въвежда дигитален гид в Bloomberg Connects за по-голяма достъпност на американските галерии
|
![]() |
Политика и култура се сблъскват в опитите да представим Уифредо Лам в Ню Йорк
|
![]() |
Творческо наследство и мечта за бъдещ музей на Дейвид Линч
|
![]() |

Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия |

Протести срещу компании в Бруклинския военно-морски завод заради връзки с Израел
|
![]() |
Мангановият син цвят в картината на Джаксън Полък разкрит чрез научни изследвания
|
![]() |
Есенната равноденствена карта: разрушение и ново начало
|
![]() |
Изкуството като форма на съпротива в залива
|
![]() |
Уестфол разширява границите на геометричната абстракция в „Орнитология“
|
![]() |